maandag 9 februari 2009

Startconferentie Verenigde Organisatieontwikkeling Bibliotheken (VOOB)

Startconferentie Verenigde Organisatieontwikkeling Bibliotheken (VOOB)

Vandaag zijn circa 200 bibliotheekmensen verzameld in Papendal om te starten met de uitvoering van de Agenda voor de Toekomst.
Goudklompjes in de wandelgangen,volgens de presentator die nu aan het woord is, zijn wij dat.

Vanmorgen betekende dat een soort speeddaten met elke keer 5 tot 6 collega's van allerlei bibliotheken. Eén bleef zitten voor de samenvatting en de rest ging verder naar de volgende tafel om met de ideeën die daar waren geboren verder te gaan.
De ideeën werden verzameld op supergrote placemats die wij mochten bekladden, net als een bierviltje...
Inverventureteams met een mooi woord, een kruising tussen adventure en invention.
We maken een markt van bestaande goudklompjes oftewel bewezen successen in de eigen bibliotheek waar andere teams wat van kunnen leren.

Dat was de bedoeling en deels werkte het ook wel zo. Deels leek het meer op het uitwerken van een vooraf voorbereid werkplan op de placemats, compleet met balletjes en inspringen.
Een aantal teams had zijn huiswerk gedaan en dat blokkeert volgens mij de creativiteit.

Op afstand volg ik de ontwikkelingen natuurlijk en ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt.
Zelf ben ik er verder niet bij betrokken, maar ik wens ieder goudklompje veel succes!

Rita Niland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Clicky Web Analytics