vrijdag 27 maart 2009

1,5 miljoen boeken voor de G1...

Google books kent ieder, dat bestaat nu al een jaar of 5. Nu zijn de anderhalf miljoen titels ook te lezen op mijn Google G1 en andere mobiele telefoons met het Android besturingssysteem. Tevens op de IPhone, de HTC Diamond (met Opera mobile) overigens.

Adres is :
http://books.google.com/m

Kwaliteit is prima, de boeken zijn ingescand met prima OCR software.
Je kunt zoeken via titel, auteur of onderwerp. Lijsten zijn ook te bekijken op de desktop voor een voorselectie.
Als je een boek aan het lezen bent, ga je terug via klikken op 'recently viewed books bij My books.

Tja, is het dan nog nodig om met een iliad, kindle of andere e-reader te slepen vraag ik mij af in my not-so-humble-opinion. Het wachten is nog op het aanbod van commerciƫle ebooks in android formaat, maar in de tussentijd vermaak ik mij prima onderweg met Google books en met ge-uploade omgezette boeken in good old tekstformaat. Ook op mijn 'oude' HTC smartphone lukt boeken lezen prima op scrollsnelheid. De G1 heeft een groter scherm, grotere letters en scrollen is prettiger, dus minder kramp in de vingers. In de Android market is overigens ook een gratis tooltje te vinden, dat helpt bij het instellen van je G1, zodat je langer met de batterij doet.

Veel leesplezier!
Rita Niland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Clicky Web Analytics