donderdag 22 januari 2009

Gaming & bibliotheken, congres Leuven verslag II

Gaming & bibliotheken, congres Leuven verslag II
Tweede serie twitters...

Interview met Moqub. Over Dark Ink. Game rond mediawijsheid, gemaakt door studenten.

Eerste versie was gaaf met ontmoetingen met Jenny Levine, Eli Neiburger en meer mensen.

23 april 2009 in alle agenda's. tweede versie van UGame ULearn.

Interview met Eli Neiburger. Gaming-events spreken publiek aan van alle leeftijden. Niet stil staan bij een medium als boeken, wat wil men!

Mensen die houden van hun vak, maar vooral houden van mensen. Ook van jongeren!

Dat is wat bibliotheken nodig hebben m.i. om te overleven. Mensen achter de balie ipv uitleenmachines, inleverautomaten en pc-catalogi.

Foto van Eli Neiburger. In zijn bibliotheek heeft hij veel fans onder de lokale bevolking, betrokkenheid is enorm. De mens achter de balie..

Videogames bad for you? That's what they said 'bout rock n roll. Mooie uitspraak voor op een t-shirt

Capture the interest and the hearts of the kids... essentieel volgens een bibliothecaris uit USA die overtuigd raakte van het nut van games.

Daar had ik zelf ook wel mee willen discussiëren. Soms ligt iets te gevoelig om mijn - niet altijd politiek correcte - mening te geven..

Over Rondom 10, gisteren discussie over laaggeletterdheid en gaming.

Tussendoor twitteren als kladblok en bloggen.

Voor degenen die zo n mijn verslag vallen.. Samen met Jaap en Erik aanwezig op games en bibliotheken studiedag in Leuven.

70 % stijging van uitleen nadat in USA een gamecorner werd ingericht. In Nederland inmiddels dezelfde ervaringen (ik meen Haarlem)

http://www.vimeo.com/shanac... Blijft een mooie film en met mooie muziek overigens.

http://tametheweb.com/ Michael Stephens. Shanachietour. Cool.

2006 naar Londen. Geen toestemming gevraagd maar meteen filmen. Jenny Levine www.theshiftedlibrarian.com ontmoet.

Collectie is belangrijk, maar het belangrijkste is dat je de mensen binnenkrijgt met het idee dat het leuk is in de bibliotheek.

Eppo over gaming in de bibliotheek. Natuurlijk omdat de meeste mensen gamen... Dok blijft mooi als je de plaatjes zo ziet.

Film van Eppo over mobile ... T(h)ank u. Downloaden e-books en meer. Sluit mooi aan bij mijn bluecasting verhaal.

Presentatie afgerond. Nu is de beurt aan de Dok heren JaapGeer en Erik Boekesteijn.

Nu is mijn presentatie aan de gang

Nog even en ik start met mijn presentatie... Jaap neemt foto's dus..

Sims. Buzz. Rock band. Little big planet. De laatste is erg leuk. Mag ik gamen?

1200 u lunch en om 1245 ben ik aan de beurt. Eens kijken of dat gaat lukken met de technische storing van net

Maar dit is duidelijk 16plus dus dan maar Cultures, Pirate Cove. Makkelijker voor kids en wat vredelievender.

Empire total war. Land battles. Van adventure games over naar strategy games. Meer mijn ding vooral omdat Robin van 7 dat ook begrijpt.

Lara Croft heb ik nooit als vrouweke gezien

Volgende soort games: Tomb raider met een vrouweke. Ach dat Vlaamse taaltje klapt wel lekker.. awel.

Fotorealisme wordt steeds belangrijker.

Racegames. Fans verwachten dat ze schade aan hun auto krijgen als ze tegen een muur rijden etc. Dat is al oud, maar grafisch nu fraai.

Je kunt zelf puzzels maken in Echochrome. User generated content in een game. OK, dat sluit meer aan bij mijn verhaal straks

Volgende genre Puzzelgames als Tetris, Sudoku. Voorbeeld is Echochrome. Zwart wit Esscher-achtige 3D puzzels. Al eens gespeeld. Leuk.

Morgen wordt de jongerenvloer in Rotterdam formeel geopend overigens. Met bezoek zou ik misschien even wachten tot april. Dan is 't af..

Sportgames. OK, meer een biebding. Fifa 09. Ziet er mooi uit. Bij de Bieb Rdam gisteren ook geïnstalleerd op onze stoere Gamepc's

FPS Kill zone als eerste voorbeeld. Survival horror shooter. OK, hebben we dat ook weer gehad. (First person shooter pardon)

Roel Damiaans is 11 jaar journalst bij de Gazet van Antwerpen maar ook bij het Belgische magazine Chief.

Het laatste level heb ik nooit gehaald blijkbaar;-) Toch eens op zoek naar de walkthrough

Net voor het laatste level komt de ommekeer. Laatste planeet is planeet van Ratchet die alles verliest door onverschilligheid.

Ratchet & Clank als serious game. Dat heb ik nooit zo gezien. Sociaal bewogen robot die in actie komt tegen een multinational.

Civilization één van mijn en Robin's (7 jaar) favorieten.

Zometeen Roel Damiaans met Overzicht games. (Chief) Om 1200 u pas lunch. Geen koffiepauze?

Bob de Schutter heet onze spreker. Niet Vero dus zoals op het programma stond.

Spreker werkt bij hogeschoolgroep T, maken daar serious games. Grote teletijdshow op de Wii zo te zien. Quizvragen over vroeger.

Spel voor patienten in ziekenhuizen om mensen te leren waarom ze ziek worden van chemotherapie. Onbekend. Downloadable?

terroristen.

Darfur, September 11, Leerzaam, terroristen schieten met collateral damage. Oftewel onschuldige omstanders die vervolgens veranderen in ..

Ter herdenking van ramp. Global conflict Palestine is bekend en prima voor scholen. Vooral in deze tijd.

Momenteel worden de Powerpointsheets opgelezen. nu filmpjes, dat is leuker. He het eerste onbekende. Madrid over kaarsjes aansteken

Guitar hero filmpje, met geluid. Zo iedereen is wakker.

Snelle blogpost, thanx to twitter: http://tinyurl.com/c3nb6y
zzp-er vandaag, op persoonlijke titel zoals altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Clicky Web Analytics